Negatywne opinie w Internecie - czy mogę je w jakiś sposób usunąć?

Kategoria: Marketing | Zapytał(a): Piotr

PYTANIE

Wczoraj znalazłem w Google negatywne opinie na temat wykonanej przeze mnie usługi - żaden klient nie zgłaszał do tej pory uwag. Czy mogę je w jakiś sposób usunąć lub ukryć?

ODPOWIEDŹ

Prowadząc biznes online związany ze sprzedażą produktów czy usług prędzej czy później w Internecie zaczną pojawiać się opinie pozytywne, jak i czasem te najmniej pożądane - negatywne.

Nie zawsze ich usunięcie się udaje, tym bardziej jeśli nie naruszają one zasad danego serwisu. W przypadku opinii w Google, można je zgłaszać do indywidualnej weryfikacji przez pracownika. Podobnie jest w przypadku wszelkiego rodzaju forów - przy każdym poście znajdziesz opcję zgłoś. 

Jeśli klient dodał negatywną opinię bo faktycznie mógł mieć zastrzeżenia co wykonanej przez Ciebie usługi, skontaktuj się nim i spróbuj dojść do porozumienia. 

Nie próbuj na siłę zmusić go do zmiany czy usunięcia komentarza. Jeśli klient nie zrobi tego z własnej woli, dodaj swoją opowiedzieć pod jego wpisem, że temat został wyjaśniony lub po prostu przedstaw swoje stanowisko w tej sprawie.

Takie podejście do tematu pomoże Ci pozostawić pozytywne wrażenie dla potencjalnych klientów, którzy natrafią na tę opinię szukając informacji w Internecie.


Uważasz za pomocne? Podziel się z innymi:

ODPOWIEDZI UDZIELIŁ

Łukasz Jaworski
Łukasz Jaworski
Pomysłodawca serwisu Houston Mamy Problem, konsultant ds. projektów i biznesów internetowych. W życiu i pracy wyznaje zasadę "Stop overthinking, start doing".